کاجیی

خواندن و نوشتن

کاجیی

خواندن و نوشتن

چگونه از ویروس کرونا جلوگیری کنیم؟

جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰ ب.ظ

آمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در چین از مرز ۱۴۰۰ نفر عبور کرد. بنا بر اعلام مقامات چین، دست‌کم شش نفر از کادر درمانی در این کشور تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند. همزمان وزیران بهداشت کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به لزوم همکاری به منظور اتخاذ تدابیر ضروری با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا تاکید کردند.

نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه، نفس نفس زدن و تنگی نفس است.

ویروس کرونا در گربه‌ها، سگ‌ها و حیوانات دیگر

حیوانات اهلی می‌توانند ویروس کرونا را بگیرند و باعث عفونت‌های شدید شوند. بعضی اوقات ویروس‌ها می‌توانند منجر به بیماری‌های کشنده شوند. براساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۱، فرد می‌تواند باعث بروز پریتونیت عفونی حفره‌ای در گربه‌ها شود و چیزی به نام "ویروس کرونا پاتروپیک سگ" می‌تواند گربه‌ها و سگ‌ها را آلوده کند.

طبق این مطالعه، گربه‌ها می‌توانند SARS را بگیرند، اما هیچ یک از گربه‌های آلوده علائمی دال بر این بیماری را نشان نمی‌دهند. ویروس کرونا گربه معمولاً بدون علامت است، اما می‌تواند باعث اسهال خفیف شود.

ویروس سارس اول در خفاش شروع شد و بعد به گربه‌های ولگرد منتقل شد و بعد هم به انسان رسید.

منبع : rfi و asriran

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی